Trido AB

Underbar höst för alla spa-älskare

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 13:42 CET

Stor satsning i Norrland
Den kanske största satsningen står spahotellet Källan, på toppen av Åmliden i Västerbotten, för. Källan, som har tjugo år på nacken som spahotell, erbjuder i höst ett i princip helrenoverat hotell. Såväl sovrum som allmänna lokaler har fått en rejäl ansiktslyftning. Spaanläggning har utvecklats ytterligare och erbjuder även ett kallbad. Till det kommer det nyrenoverade köket, som ger förutsättningar för äkta gourmetmat. Det borgar gott för de weekendfirare som vill njuta av äkta norrländsk spa och lyx.

Vinoterapi
Långt mycket längre ut ligger välkända Hotel Tylösand, ett välrenommerat och komplett spahotell. Det är ett hotell beläget vid Sveriges längsta sandstrand, strax utanför Halmstad och ägs av ingen mindre än Per Gessle, allas vår sångare i Gyllene Tider. Här har spaanläggningen tagit in en helt ny antiage behandling till den svenska marknaden. Behandlingen går under namnet vinoterapi, och grunden för behandlingen är vindruvans egenskaper. Vindruva inklusive växten i sig innehåller en mängd antioxidanter, som kommer till sin rätt i denna helt nya behandlingsform som tar 50 minuter. Kanske något att prova?

Speciellt vatten
Inte så långt ifrån Hotel Tylösand, hittar vi Comwell Varbergs Kurort, ett spahotell av hög klass och av bästa kvalitet. Kurorten är en Svanenmärkt anläggning som i höst satsar lite extra på vattenkvaliteten. Allt vatten som serveras som dricksvatten i hotellet är renat med japansk vitkol, Kishu Binochtan. Den här formen av rening tillför helt naturliga mineraler i vattnet och gör att vattnet blir mjukt. För den som tycker vattnet är gott och spännande, går det dessutom att inhandla grenar av japansk vitkol att handla på plats för att ta med hem. En sådan gren lär kunna rena vatten i upp till tre månader.

Nygammal premiär
Sedan några veckor tillbaka är det också öppet i Storhogna Högfjällshotell och Spa. De ståtar med ett prisbelönt spa, god mat och fantastiska möjligheter till socialt umgänge. Till det kommer möjligheten att åka skidor på längden och tvären.

Boka din spaweekend
En spaweekend gör under för kropp och själ. Under hösten kan det vara extra viktigt med ett avbrott för vardagen och ge tid för sig själv och sin kropp. På webbplatsen www.Sverigeresor.se kan du läsa mer om alla de spahotell som finns i Sverige och som kan förgylla din höst. Här kan du också boka särskilt förmånliga weekendpaket på ditt favorithotell.

Vi förverkligar och förvaltar idéer för webben inom svensk turistnäring. Läs mer om oss och våra webbplatser