Ladbrokes

UNDERDOGSENS AFTON I TISDAGENS CHAMPIONS LEAGUE

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 11:50 CET

Champions League serien vänder och tisdagen bjuder på i synnerhet två intressanta matcher. Köpenhamn gav Barcelona något att tänka på i senaste omgången. FCK leder danska superligan så pass överlägset att Ladbrokes i veckan som gick betalade ut vinster till de som tippat FCK som danska mästare denna säsongen, och detta alltså när bara drygt halva serien är färdigspelad. Dessutom bör man nämna returmatchen mellan Tottenham och Inter där Tottenham med en spelare utvisad hämtade upp underläge med 4-0 till 4-3 under andra halvlek.

Båda jätteklubbarna Barcelona och Inter vann förvisso sina senaste matcher i Champions League men inte utan motstånd. Köpenhamn åkte ner till Nou Camp och bjöd upp till match. De ställde till med så mycket problem att Barcelona målvakten enligt UEFA:s bedömning var tvungen att uppträda osportsligt för att stoppa Cesar Santin. Santin fick ett friläge då han helt plötsligt slutade att springa, detta på grund av att han hörde en vissling som han uppfattade som en avblåsning för offside. Problemet var att varken huvuddomaren hade blåst eller linjedomaren höjt sin flagga, istället var det alltså Barcelonas målvakt som visslat för att luras. Matchen slutade 2-0 till Barcelona och målvakten fick i efterhand 2 matchers avstängning för sitt tilltag.

Inter i sin tur fick en drömstart senast mot Tottenham och ledde med 3-0 redan efter 14 minuter. För att göra det ännu mer miserabelt hade Tottenham även fått sin målvakt utvisad vid denna tidpunkten. När Eto’o sedan gjorde 4-0 i 35:e minuten var matchen punkterad. Eller? Tottenhams Gareth Bale ville annorlunda och med en man mindre vann Tottenham andra halvlek med 3-0 efter hattrick av Bale. Slutresultatet blev således 4-3 till Inter men frågan är hur matchbilden blivit utan den drömstart Milano laget fick.

”Köpenhamn och Tottenham skämdes verkligen inte i senaste omgången och tog för sig ordentligt. Båda lagen spelade då borta på två av världens största arenor och måste känt sig aningen spända. Nu spelar istället dessa två underdogs på hemmaplan och vågar kanske ännu lite mer och framförallt kan spela lite mer avslappnat. Att spela en dubbel på att båda lyckas överraska och vinna sina matcher ger hela 17,50 gånger pengarna” Säger Andreas Gillberg, Nordenchef på Ladbrokes

Rubin Kazan - Panathinaikos  1,57  3,50  5,00

Tottenham - Inter  2,50  3,00  2,60

Werder Bremen - Twente  1,57  3,50  5,00

Benfica - Lyon  2,10  3,20  3,00

Hapoel Tel Aviv - Schalke 04  3,40  3,25  1,90

Bursaspor - Manchester United  4,50  3,50  1,61

Valencia - Rangers  1,36  4,00  7,00

FC Köpenhamn - Barcelona  7,00  4,00  1,36

För mer informartion: http://bit.ly/degFFu

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com