Lindex AB

Underkläder för alla tillfällen

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 13:10 CET

Produktutveckling är viktigt på underkläder både när det gäller material och passformar. Vid sidan av att kollektionerna uppdateras till säsongens mode, arbetar Lindex designers kontinuerligt även med att anpassa nya material och produktionstekniska nyheter till underkläderna.

”Det är verkligen något nytt på gång hela tiden när det gäller underkläder. Det händer väldigt mycket intressant på materialsidan. Samtidigt är det också viktigt att titta på modets utveckling så att sortimentet följer säsongens mode i övrigt”, säger Tarja Mari Angborn, designer på Lindex.

Ett exempel på hur nyheter inom produktion möter de krav som den modeintresserade kunden idag ställer på sina underkläder är den laserskurna bh:n som är tillverkad i ett stycke utan synliga sömmar. Det är en t-shirt bh som är formpressad, lätt vadderad med en osynlig båge för extra stöd och passar speciellt bra under tighta toppar.

En populär nyhet, som lanserades under förra säsongen är ”three in one” – en bh med flyttbara kuddar som fästes med hjälp av kardborreband i bh-bågen. Genom att placera kuddarna på olika ställen i kupan skapas olika effekter, pushup,
balconette eller en vanlig båg-bh utan kuddar.

Multifunktion är ytterligare en bh, som passar vid flera olika tillfällen. Bh:n ändras genom avtagbara axelband till att passa olika ringningar på topparna som till exempel halterneck eller extra låg ryggskärning.

Nytt i vårens bh-sortiment är även den mjuka formpressade bh:n utan båge för mindre byst och en ovadderad båg-bh för större byst. Även de nyblivna mammorna får sin favorit bh i säsongens modefärger, vårens nya amningsbh i spets finns i
rosa och svart.

Den enkla, lite avskalade trenden i vårens mode märks i en serie av underkläder bestående av ovadderad bh, vadderad båglös bh, hipster- och boxertrosor samt linnen i bomull/elastan eller
micro-kvalitet. Mjuka och bekväma underkläder med en skön ”second skin” känsla.

Fler bilder hittar du på www.lindex.se

Kontaktpersoner Lindex
Kirre Sjödén – pressansvarig