Paxport AB

Underlätta ditt resande - Boka din favoritplats på flyget månader innan avresan

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 09:57 CEST

Fritidsresors flygbolag TUIfly Nordic lanserar nu möjligheten att reservera favoritplatsen på flyget flera månader innan avresan. Stark efterfrågan från kunderna i kombination med ett unikt tekniskt utvecklingsarbete av Paxport gör det nu möjligt att boka favoritplatsen månader i förväg.

Som första och enda nordiska researrangör kan Fritidsresor genom sitt flygbolag TUIfly Nordic och ett samarbete med Paxport nu erbjuda kunderna möjlighet att boka sittplats ombord lång tid i förväg. Tidigare har platsbokning varit möjlig endast 60 dagar före avresa. - Kunderna vill veta var de ska sitta ombord så tidigt som möjligt. Det känns väldigt roligt att som enda charterflygbolag i Norden nu kunna lansera detta som efterfrågats så länge, säger Fritidsresors Sverigechef Bassam el Mattar.

Utvecklingsarbetet som Paxport har levererat möjliggör en lösning där researrangörer kan erbjuda sina passagerare tjänster långt innan informationen överförs från researrangörens bokningssystem. Detta i sin tur innebär att hela Fritidsresor vinterprogram nu ligger uppe för bokning. Plats ombord, säte med extra benutrymme, festmåltid och extra bagagevikt är några av de tillval som kunderna nu kan boka långt innan sin planerade resa.

- Vi är mycket glada att kunna erbjuda en produkt som ger möjlighet till något som Fritidsresor och TUI Fly Nordics resenärer efterfrågar. Samarbetet med Fritidsresor och TUIfly Nordic är en mycket viktigt del i Paxports’s långsiktiga mål gällande produktutveckling. Att vi har levererat denna tjänst visar att vi ligger långt framme i våra ambitioner att skapa produkter som tar charterbranschen framåt och ger kunden möjlighet att påverka sin resa, säger Markus Nilsson, Nordisk säljansvarig för Paxport.

Paxport är en ledande leverantör inom området Passenger Management Services. Vi förenklar försäljning och logistisk för flygbolag, researrangörer och agenter genom flexibla produkter som Pax Check-in och Pax Security. Vi maximerar effektivitet och skapar nya möjligheter och intäktsgenererande lösningar för våra kunder.

För mer information:

Markus Nilsson, Sales Manager Paxport: 08-594 30976 eller 0707-35 07 43

Paxport has been active in the travel industry as a software and service provider since 1992, when its initial core business was consolidating passenger data for tour operators and leisure airlines. Today, Paxport has become a one stop shop for charter operations that opens the door to ancillary revenue streams. We are experts in passenger management solutions and offer a wide range of innovative products and services. Paxport provides services to more than 40 companies in the airline industry, processing well over 20 million passengers annually. We maximize efficiency by minimizing costs and operational hassle, and we create new opportunities for our customers to increase revenue.

For more information concerning the products and services of Paxport, please visit our website:

www.paxport.net or contact one of our Sales Departments