Ärende Kompaniet

Undersökning avslöjar de värsta julklapparna.

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 10:26 CET

Har du svårt att hitta den perfekta presenten för att charma svärmor, din chef på jobbet eller din systers pojkvän som du knappt träffat?

Det är samma sak varje år och en ny undersökning bland svenskar som just publicerats visar vad de värsta julklapparna några ibland oss någonsin har fått. Svaren är ofta smärtsamma att höra- men ack så familjära.

Robert Stenberg – Linné, Göteborg.

“Jag måste erkänna att jag alltför ofta varit skyldig till att ge bort mindre genomtänka presenter själv, jag har ofta återvunnit presenter jag själv inte gillat och slagit in dem på nytt  och gett bort dem till någon annan. Den absolut värsta julklapp jag själv blivit mottagare till är toarulle-hållare som spelade musik, den fick jag av min svärmor. Jag menar, hur tackar man hjärtligt för en sån!? Jag sa till henne att jag var glad att hon gjort som jag sagt, och inte gjort sig för mycket bevär!”

Tobias Carlsson – En svensk i London.

“En gång fick jag en elektrisk kniv som var riktigt kass. Den var tvungen att vara full-laddad eller ha kontakten I för att fungera, den var svår att rengöra och tog upp en hel låda I köket för förvaring. Jag hade uppskattat en vanlig hederlig kniv istället”.

Sofie Lindstrand-Svensson – Västra Frölunda.

”När jag var 18 köpte min dåvarande pojkvän en fejk Chanelparfym som jag fick i julklapp. Först förstod jag inte att den var fejk och blev jätteglad- tills jag öppnade den och upptäckte att den luktade kattkiss. Vet inte om jag ens behöver nämna det men vi var inte tillsammans länge efter det”.

Agneta Persson – Stockholm.

“En avlägsen släkting gav mig underkläder som hon berättade att hon köpt på Myrorna... Vågade inte ens dubbelkolla om de var tvättade,,,”.

Roger Nilsson – Kungälv.

“Den värsta present I minne som jag fått var en Kanadensisk Rödhuvad Anka I plast- komplett med näste och små plast ägg som jag fick sänt till mig från min kusin I Kanada. Den var helt enkelavskyvärd och var snabbt gömd I källaren. Unfär två år senare kom min kusin och hans familj på besök och min fru letade igenom källaren för att hitta ankan och ställde den på hallbordet, bästa platsen I huset. Kanske lite för uppenbar placering dock eftersom det första min kusin sa när han kom in I hallen var “Du tyckte inte så mycket om ankan då förstår jag?!.””

De flesta oomtyckta presenter är oomtyckta just därför att köparen inte tagit sig tid och tänkt ut den perfekta presenten, hade den som ger bort presenten  istället tagit hjälp och fått ideér och till och med någon som handlade och slagit in den hade resultatet nästan till hundra procent blivit annorlunda. Saken är den att du kan få hjälp med presentshoppingen, du kan faktiskt få hjälp med allt det som kan göra julen stressig, som att handla julmat och glögg, skotta snö, köpa julgranen och boka julbordet. Alexander Gale, grundaren till livstilsföretaget Ärende Kompaniet säger; “Att ta hjälp för att få storhelgen att gå ihop och göra livet mindre stressigt är en god idé för alla, då får våra kunder istället tid för det de faktiskt vill göra under sin lediga tid, inte det de måste. Alla måsten ordnar vi istället.”

Ärende Kompaniet´s mission är ju att göra andras liv lättare men hur är det med julklapparna, har ni någonsin var mottagare av en mindre lyckad julklapp?

“För ett par år sedan satte jag nya sockor högst upp på min önskelista” säger Alexander, “nu får jag fortfarande, flera år senare mestadels sockor I julklapp, förra året fick 36 stycken par! Hur som helst, de kommer alltid till användning och min högsta  prioritet att göras andra jul fantastisk, då blir min det också!”.

Vill du veta mer?

Kontakta; Linda Nilsson

+44 (0)31 788 0304

linda@arende.se

Ärende Kompaniet är din personliga assistent, och vi kräver inget serviceavtal vilket innebär att du kan använda oss till att utföra dina tjänster så ofta eller så sällan som du vill. Leveranser samma dag på bud, blomsterbud, mat med mera.