Flux AB

Undertakssystem Flux / Kreon

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 10:51 CET

Att få till ett snyggt och enhetligt undertak är inte alltid det lättaste, det vet de flesta arkitekter. Dessutom ska det gärna både vara bullerdämpande och tillåta integrering av belysning och andra funktioner.

En lösning som är både estetisk, flexibel och funktionell är Kreons nya system. Här finns en lång rad komponenter som kan kombineras för att skapa undertak i alla upptänkliga miljöer. Grundstenen är en dold stödstruktur med clip-in-plattor med olika typer av perforeringar. Plattorna kan enkelt monteras och demonteras en och en, vilket underlättar installation och service. De finns som standard i tre olika grå färger med varierande glansvärden, två vita dito och en svart.

Clip-in-plattorna är tillverkade av galvaniserat stål, skyddade av UV-tålig pulverlack och både brand- och rostbeständiga. I plattorna finns ett integrerat ljudabsorberande membran som kan anpassas till olika akustiska miljöer. I systemet kan man integrera lösningar för belysning, ventilation, kyla, värme, brandskydd och mycket annat.

En komplett katalog finns att ladda ner på www.flux.nu