Ung Företagsamhet Skaraborg

Ung Företagsamhet Skaraborg skickar fyra elever till Innovation Camp Sweden 2009

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 13:27 CET

Till Innovation Camp Sweden 2009 kommer elever från hela Sverige, som driver UF-företag. Från Skaraborg kommer fyra elever att deltaga. Det är Stina Kajavo från Katedralskolan i Skara, Markus Carlsson från IT-gymnasiet i Skövde, Ylva Nilsson från Lichrons tekniska gymnasium samt Erik Hjerpe- Alm från Fågelviksgymnasiet i Tibro. Deltagarna i Innovation Camp Sweden kännetecknas som uppfinningsrika, drivande, lösningsorienterade och bra på att samarbeta med nya människor. Under 24 intensiva timmar kommer deltagarna, 4 personer i varje grupp få ägna sig åt att lösa ett givet problem. Totalt är det 25 lag med 100 ungdomar. Uppgiften kommer från Nokia som är huvudsponsor till Innovation Camp Sweden 2009. De bästa idéerna får pris. Syftet är att alla som deltager kommer att få en upplevelse, att ta med sig i det fortsatta UF-företagandet. Förra året genomfördes ett antal Innovation Camp runt om i Europa. I Sverige är det första året 2009.
Den 15-16 december hålls Innovation Camp Sweden 2009 på Quality Hotel Nacka. Vi önskar Stina, Markus, Ylva och Erik lycka till.

För mer information kontakta: Alma Ohlin, regionchef: 0500- 43 54 01