HOOM AB

Ung isländsk designer inspirerar

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 16:12 CEST

Den unga isländska designern Una Hlin Kristjandottirs spektakulära klädmärke Royal Extreme har redan rönt stor internationell uppmärksamhet, trots att det bara var knappt ett år sedan det lanserades. ”More is more, less is a bore” är mottot som hon valt åt sitt klädmärke. Och att ”more is more” står tydligt klart när man ser hennes kreationer, som varken räds starka färger eller annorlunda former. I den senaste kollektionen har hon hämtat inspiration från ingen mindre än sin egen mormor. Kristjansdottir beskriver henne som en tuff tant, en bohem som rest över hela världen och som är den bästa sömmerskan hon känner till.

Royal Extremes koncept går ut på att varje kvinna förtjänar att skämma bort sig själv med vackra saker som reflekterar hennes skönhet och elegans. Själva plaggen karaktäriseras av högklassiga material och ett minutiöst hantverk. Proportionerna är lekfulla och skickligt sammansatta, med spår av både klassiska och moderna influenser. Med stor sannolikhet kommer vi att få se mycket mer av Una Hlin Kristjansdottir i framtiden.

Njut av kollektionen och bilderna i senaste utgåvan av HOOM. Följ med in i en spännande värld och låt dig inspireras.

......

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt och exklusivt livsstilsmagasin som handlar om vackra hem, inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen | Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.