Aktiebolaget Åkerikonsult

Ung norrbottning tar plats i tung styrelse

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 15:29 CEST

Sveriges Åkeriföretag har i dagarna årsmöte i Skåne. En ny styrelse har valts, och ny ledamot är Andreas Lindström från Lindströms Transport i Luleå. Åkerinäringen omsätter ca 100 mdr kr och föreningen har över 7500 medlemsföretag. Några av de viktigaste utmaningarna enligt medlemmarna är företagandets villkor, konkurrens och upphandling.

- Som norrbottning och åkeriföretagare är jag stolt över att ha fått förtroendet av övriga medlemmar på stämman att vara med och lotsa Sveriges Åkeriföretag in i framtiden. Med tanke på de prognoser som finns kring att både konkurrensen och branschen växer, så leder det till nya utmaningar, säger Andreas Lindström.

- Jag har arbetat i familjens åkeriföretag i ett antal år nu och känner mig väl rustad för att vara med och fatta strategiska beslut för åkerinäringen som helhet. Vårt familjeägda företag har utvecklats väl, och vårt fokus på avancerade logistiktjänster, trafiksäkerhet och miljöarbete i framkant har gjort oss till marknadsledande i Norrbotten inom våra fält, säger Andreas vidare.

- Jag ser fram emot att få vara med och driva på vårt viktiga arbete med Fair Transport som går ut på att den som köper en transport lättare ska kunna identifiera vad som är en sund transport med fokus på trafiksäkerhet, socialt ansvarstagande och miljötänk. Dessutom värnar jag om den enskilde medarbetaren. Och utvecklas individen så utvecklas företaget.

För ytterligare frågor, kontakta Andreas Lindström, styrelseledamot Sveriges Åkeriföretag

070-333 33 27

Erika Svanström, Samhällspolitiskt ansvarig Sveriges Åkeriföretag

072-206 89 94

Sveriges Åkeriföretag är åkerinäringens branschorganisation med cirka 7 500 åkeriföretag och lastbilscentraler som medlemmar. Åkerinäringen omsätter ca 100 miljarder och sysselsätter ca 60 000 personer.