Piratpartiet

Ung Pirat arrangerar politisk konferens i Göteborg

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2016 16:20 CET

Ung Pirat arrangerar #polkon16 den 12:e - 13:e november på Folkets Hus i Göteborg. #polkon16 är en politisk konferens som dels riktar sig till unga som redan är engagerade inom piratrörelsen men även till de som är intresserade av politik i allmänhet. Fokus kommer vara att diskutera framtidens politik, men också vilka utmaningar vi ställs inför idag, utifrån ett piratperspektiv.

- Piratrörelsen är en global rörelse som tar upp alla möjliga politiska frågor. Inte minst ska vi prata om framgångarna på Island, där Piratpartiet nyligen mer än tredubblade sina siffror i Alltinget och är nu tredje största parti. De driver superintressanta frågor som antikorruption och stärkt demokrati i ett land i kris, säger Elin Andersson, förbundsordförande i Ung Pirat.

Unga pirater från hela landet kommer vara på plats för att nätverka och diskutera. Bland annat kommer Piratpartiets partiledare Magnus Andersson på besök och håller tal. Det är inte bara pirater som kommer vara på plats, utan alla ungdomar i Göteborg som vill diskutera politik är välkomna.

- Vi pirater gillar att dela med oss och diskutera nytt, så vi kommer skicka inbjudningar till gymnasieskolorna i Göteborg, säger Elin Andersson. Vi hoppas också att det kommer folk från de andra politiska ungdomsförbunden så vi kan dela idéer med varandra.

Kontakt

För närvaro på plats, frågor eller övriga spörsmål gällande arrangemanget, vänligen kontakta Ung Pirats ordförande

Elin Andersson, Ordförande Ung Pirat

elin@ungpirat.se - 0760188918

Om Piratpartiet

Piratpartiet är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Partiet har sedan starten fokuserat på integritet, kultur och kunskap och svarar på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

Idag finns det aktiva Piratpartiet i över 50 länder runtom i världen, med folkvalda representanter i EU-parlamentet, i isländska riksdagen, på delstatsnivå i Tyskland och på lokal nivå i Österrike, Kroatien, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Island, Nederländerna, Spanien och Schweiz.