Wizzcom 3D

Ung svensk 3D-artist vinner sensationellt internationell 3D filmtävling

Press Release   •   Sep 07, 2010 11:25 CEST

Sony och tidningen 3D World har just annonserat att Per Nyman (25 år), 3D artist hos Wizzcom 3D i Stockholm, är en av tre förstaprisvinnare i deras internationella tävling för produktion av stereoskopisk (S-3D) film.

I mycket hård konkurrens med hundratals filmer från hela välden valdes Pers film. ”Pedros New Bike” ut som vinnare tillsammans med två andra bidrag.

Filmerna kommer att distribueras ut i BlueRay format till alla köpare av Sonys 3D TV apparater runt om I världen.

För mer information, kontakta:

Staffan Hedlund
staffan.hedlund@wizzcom.se

Wizzcom 3D is a Swedish company with head office in Stockholm, partner companies in Finland, Norway, New York, Las Vegas, Turkey, Dubai, Saudi Arabia and Australia. We offer a complete solution that integrates 2D and 3D infrastructure into one easy-to-handle and future proved Digital Signage network, including hardware, software and services. We also produce 2D and 3D visual content for digital displays and have a long and unique expertise in autostereoscopyc 3D.

http://wizzcom3d.com  |  info@wizzcom3d.com  |  +4670 108 1600

Wizzcom 3D är ett svenskt företag verksam inom digital signage med fokus på autostereoskopisk 3D (AS3D). Med två kompletterande verksamhetsområden (3D Digital Signage by Wizzcom och 3D Production by Wizzcom) erbjuder Wizzcom heltäckande lösningar inklusive hårdvara, mjukvara, innehållsproduktion och tillhörande tjänster för Digital Signage. Wizzcom 3D har sitt huvudkontor i Stockholm i samarbete med partnerföretag i Finland, Norge, New York, Las Vegas, Turkiet, Dubai, Saudi Arabien och Australien.