Unga Örnars Riksförbund

Unga Örnar anordnar barnkalas tillsammans med Barnministern Lena Hallengren

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2018 12:06 CEST

Den 13 juni röstade riksdagen igenom det historiska beslutet att göra barnkonventionen till svensk lag. Unga Örnar har i 27 år drivit frågan och anordnar därför ett barnkalas där vi tillsammans med våra medlemmar och Barnministern Lena Hallengren firar!

Datum: Fredagen 15 juni 2018

Tid: 15:00 - 17:00

Plats: Husby Gård i Stockholm (här hittar du en vägbeskrivning: http://www.husbygard.nu/karta.html?s=53546388)

Vi kommer ha roliga aktiviteter på plats, bland annat uppblåsbara bowlingkäglor, nycirkus och hoppborg, och det kommer finnas gratis glass och popcorn åt alla barn!

Kom gärna och fira dagen tillsammans med oss! Föranmälan krävs ej.

För ytterligare information kontakta:

Hanna Johansson, pressansvarig, Unga Örnars Riksförbund (070-623 17 60)

Vi är Unga Örnar.
Unga Örnar är en barn- och ungdomsorganisation och det viktigaste för oss är att alla barn får vara barn - med rätt att ha kul. Vi finns för att skapa en rolig fritid som inte kostar för mycket. Vår verksamhet omfattar alltifrån fritidsgårdar och sommarkollo till politiskt påverkansarbete för barns rättigheter i samhället. Vi kämpar också för att förbättra barns villkor i Sverige och i andra delar av världen.