ungap

ungap firar ett år som företag

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2010 00:11 CEST

ungap firar ett år i oktober 2010. Anders Mårtén som grundat företaget säger -"Streaming media-branschen står inför stora omvälvningar med viktiga teknikskiften. ungap är med på tåget och klev dessutom på tidigt."

ungap hjälper produktionsbolag att effektivt producera direktsänd webbtv med synkade bilder och texter som specialitet.

Anders: -"Under år 2011 så fokuserar vi på att bygga enkla portaler där kunderna kan visa och hantera sina inspelade presentationer. Enkelhet är en ledstjärna här. Gärna en funktion för lite än tio för många." säger han lite finurligt. -"Nästa år kommer streamingtjänster i Molnet slå igenom på allvar. På den fronten, molnfronten, står ungap extra väl rustad. ungap kommer under 2011 att ha vidareförädlat några utvalda Molntjänster och erbjuda dessa för marknaden."

ungaps verktyg CloudBox Podium är genomsyrad av enkelhet. Flera produktionsbolag använder CloudBox för sändningar från kommunfullmäktigemöten och finansrapporter.

ungap bygger verktyg för webbtvproffs och satsar på nya innovativa tjänster för streaming media och webb-tv.

ungap har verktyg för direktsändningar till iPhone och Flash.

Ta en titt på sajten: www.ungap.com
Följ ungap på Twitter: andersmarten