Riksorganisationen Ungdom Mot Rasism

Ungdom Mot Rasism bjuder på underhållning i Malmö

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 15:30 CEST

Ungdom Mot Rasism ordnar underhållning i Folkets Park som en del i valkampanjen inför riksdagsvalet den 19 september.

På lördagen den 4 september kommer Ungdom Mot Rasism i Malmö att anordna en underhållningskväll i Malmö Folkets Park (lilla scenen) kl 18:00-23:00.

Under kvällen kommer Christine Owman att uppträda. Det blir även teaterperformance från Drömmarnas hus, estradpoesi med Frithiof Andersson (Kontinenten) och stand-up med Nils Lind & co. Andra som uppträder är Valdet Brahimi, Viberaft och Kristian von Svensson.

Kvällen är ett projekt inom ramen för Rösta demokratiskt! som är Ungdom Mot Rasisms valkampanj 2010. Genom kampanjen vill vi uppmärksamma problemet med den rasism som finns i vårt samhälle, och samtidigt uppmana människor att gå till vallokalen och rösta för mångfald, tolerans och acceptans. Vi bestämmer själva vilket sorts Sverige vi vill leva i!

Julia Jarvi, ordförande för lokalgruppen i Malmö

julia.jarvi89@gmail.com

Riksorganisationen Ungdom Mot Rasism är Sveriges största antirasistiska ungdomsorganisation - partipolitiskt och religiöst obunden. Vi samlar 3 000 unga antirasister i åldrarna 13-25 år, och organisationen finns representerad över hela landet i ca 25 lokala grupper.