Molto

Ungdomar i Södertälje #pridekuppar för fri kärlek!

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2013 15:18 CEST

Molto kommer därför att genomföra en #pridekupp och hissa regnbågsflaggan framför Södertälje stadshus. Detta för att markera vårt stöd för alla människors lika rättigheter - i Södertälje och världen.

Vår aktion var också en markering av att vi har tröttnat på politisk feghet och byråkrati. Redan 2009 sa Anders Lago (S) att man skulle se över riktlinjerna och satsa på att hissa flaggan det kommande året. Inget hände. Nu säger Boel Godner (S) att flaggan kanske ska hissas nästa år. Vi får se vad som händer med det, men oavsett känner vi att det finns en handlingsförlamning i stadshuset som bygger på något annat än en luddig flaggpolicy. Det dags för våra ledare att lyfta HBTQ-frågorna till en offentlig debatt, så att vi en gång för alla kan vädra ut den garderoben.

Av säkerhetsskäl går vi inte ut med tiden.

Bilder och video kommer att finnas tillgängligt strax efter #pridekuppen

Presskontakt:
Agnes Carlsson
Ordförande - Molto
agnes.carlsson@molto.se

Molto
www.molto.se
www.facebook.com/klubbmolto
www.twitter.com/klubbmolto

Molto är en ideell förening som jobbar utifrån tron om att Kreativitet är framtidens vapen. Molto är huvudföreningen och har under sig elva underorganisationer som verkar inom olika sektorer, t ex Radio Molto, Molto San Francisco, Molto Sverige etc. Molto drivs helt av ungdomar under 25 år och är unikt i sitt slag i världen.