Jobbavitt AB - Ungdomspool.se

Ungdomspool.se firar 1 år och utmanar Socialdemokraterna i Almedalen

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 20:11 CEST

Ungdomspool.se firar 1 år och utmanar Socialdemokraterna

Ungdomspool är en privatinitierad arbetsmarknadsåtgärd som vänder sig till Sveriges alla ungdomar mellan 18 och 25 år. Sedan starten i samband med Almedalsveckan förra året har 632 ungdomar och 104 kunder registrerat sig på ungdomspool.se. Flera av dessa ungdomar har tjänat bortåt 7000 kr i månaden och fått heltidsanställning tack vare kontakter och erfarenheter från ungdomspool.
  Initiativet är en konkret åtgärd som drar nytta av RUT-avdraget och den låga arbetsgivaravgiften för ungdomar för att skapa extrajobb lämpliga som första fot in i arbetslivet för hundratals ungdomar över hela landet.
   Kommer ”Socialdemokratiska Arbetarpartiet” till makten och tar bort dessa bägge förutsättningar så slår det i ett slag undan benen för hela verksamheten.
  Vår fråga till Socialdemokraterna är – Har ni någon lika konkret och kostnadseffektiv åtgärd som kan ersätta vårt initiativ för att stävja den ökande ungdomsarbetslösheten?

Vad är tanken med Ungdomspool.se ?
Ungdomspool.se erbjuder ungdomar mellan 18 och 25 år att jobba extra med hushållsnära tjänster och få bra provisionslön som timanställda av Jobbavitt AB. Priset är lönen. Om kund och ungdom gör upp om ett timpris om 100kr så blir ungdomens lön också 100kr/timme. Kunden betalar ingenting direkt till ungdomen utan väntar tills det kommer en faktura från Jobbavitt AB.

Hur går det ihop ?
Eftersom hela timpriset går till ungdomens lön så är det RUT-avdraget som bekostar moms, arbetsgivaravgift (pension på 10,21% till ungdomen), försäkring och administration.
  Att jobba genom ungdomspool.se är mer lönsamt än att jobba svart:

Varför inte fortsätta låta grannen klippa gräset och vara barnvakt svart?
Både Ungdom och Kund tjänar på att gå via Ungdomspool.se jämfört med att jobba svart:
- Ungdomen får pensionsinbetalning (10,21%) och chans till bra bonus.
- Ungdomen får tjänstgöringsintyg och en fot in i arbetslivet.
- Jobbet är vitt och försäkrat. Går en platt-TV sönder så går försäkringsbolaget in och ersätter.

Pengarna tillbaka-garanti
Om kunden mot förmodan inte är nöjd med tjänsten som utförts så behöver inte fakturan betalas. På fakturan, som skickas ut utan fakturaavgift, så uppmanas kunden att inte betala utan höra av sig till jobbavitt AB ifall kunden inte är nöjd.

Rabattkampanj för att fira årsdagen !
För att fira att det är ett år sedan lanceringen av webbplatsen så erbjuder Ungdomspool just nu en väldigt generös prova-på-rabatt till nya kunder. 15% rabatt vid första tillfället. Rabatten gäller fram till 1 augusti 2013. Rabatten innebär att du kan få gräsmattan klippt, växterna vattnade eller huset städat för under 85kr/timmen medan du själv ligger i hängmattan vid sommarstugan.

För att nyttja rabatten - registrera dig som kund på ungdomspool.se och ange rabatt-koden: 2x51b8642d1d0c0

Är det möjligt att privatpersoner kan bidra till att få ut ungdomar på arbetsmarknaden, genom att städa mindre?

Ja, med ungdomspool.se gör man en god gärning om man låter en ungdom sköta hushållssysslor för en billig timpeng! Ungdomen, får bra lön, pensionsinbetalning, arbetslivserfarenhet, kundkontakt och tjänstgöringsintyg.

Och för kunden är jobbet ändå både prisvärt och försäkrat!