Förbundet S:t Lukas

Ungdomsterapi till kraftigt reducerat pris i Halland

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 16:14 CEST

Pressmeddelande från förbundet S:t Lukas den 9 september 2010

Information från förbundet S:t Lukas med 33 föreningar och 40 mottagningar som erbjuder psykoterapi och handledning i hela Sverige. Förbundet S:t Lukas är en fristående organisation som arbetar på ideell bas. De intäkter som görs på mottagningarna går tillbaka till verksamheten. www.sanktlukas.se

Mottagningen S:t Lukas Halland kommer under hösten att kraftigt subventionera priset för psykoterapi för ungdomar upp till 25 år. Det finns ett stort behov menar verksamhetschef Siv Blom.

-  Många ungdomar är i svåra livssituationer och behöver samtala med en professionell vuxen. Genom att använda fondmedel kan vi subventionera samtalskostnaden och på det sättet möta fler ungdomar, säger verksamhetschef Siw Blom.

För mer information, kontakta gärna Siw Blom på mejladress: siw.blom@sanktlukas.se eller på tel 035-102065.

Välkommen till S:t Lukas i Halland. Våra mottagningar finns i Halmstad och Varberg och vi kan erbjuda:

• Psykoterapi och samtalsstöd
  • Konsultation och handledning
  • Krissamtal
  • Drömgrupp
  • Föreläsningar

På S:t Lukas psykoterapimottagning arbetar legitimerade psykoterapeuter med lång erfarenhet. Grundsynen är att se till människans helhet. Respekt och förståelse för varje individs värde är av central betydelse.

Hälsningar Lena Bergquist, kommunikatör, förbundet S:t Lukas, lena.bergquist@sanktlukas.se.

Förbundet S:t Lukas omfattar ett fyrtiotal psykoterapimottagningar och ett trettiotal ideella föreningar i hela Sverige. S:t Lukas erbjuder psykoterapi och handledning samt flera typer av tjänster för företag och organisationer. Vi erbjuder även en anpassad helhetslösning för krisstöd till chefer och hela arbetslag samt telefonjour. Våra ideella föreningar erbjuder föreläsningar och möten – alltid med människan i centrum. Förbundet S:t Lukas har arbetat med dessa frågor sedan 1939. Anders Persson är direktor i förbundet S:t Lukas och Leni Björklund är ordförande.