Mediastrategi Sverige AB

Unifaun Online till Magento 2 - Äntligen finns det en komplett integrationsmodul

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2017 11:21 CET

Magento är sedan länge ett av de populäraste e-handelsystemen på marknaden. Systemet används av e-handlare över hela världen, både till stora och små e-butiker. I slutet av 2015 lanserades en ny version kallad Magento 2.

Under 2016 konverterades och lanserades hundratals nya moduler till den nya versionen. Nu finns äntligen en modul som hanterar integration till Unifaun Online med fullt stöd för alla kända nordiska transportörer och tilläggstjänster. Modulen är skapad av Mediastrategi Sverige AB och använder Unifauns senaste REST-API.

"Vi vet hur viktig Unifaun är för alla e-handlare, så det känns verkligen kul att vara först med att erbjuda en komplett lösning till Magento 2". Daniel Nordahl, Mediastrategi Sverige AB

Om Unifaun

Unifaun är den ledande leverantören av TA-system i norra Europa. Med över 20 års erfarenhet erbjuder företaget innovativa och högkvalitativa TA-system som förenklar och förbättrar för såväl transportköpare som transportör. Unifauns TA-system används i över 76 länder och varje dag skickar 100 000 olika företag över 800 000 sändningar genom Unifauns TA-system.

Under mer än 20 år har Unifaun samarbetat med de ledande transportörerna på den nordiska marknaden och idag har Unifauns TA-system stöd för ett hundratal olika transportörer och transporttjänster, både i Sverige och internationellt. Utöver kopplingar till transportörer har Unifaun också starka samarbeten med de främsta leverantörerna av affärssystem och e-handelsplattformar.

Unifaun Online till Magento 2

För e-handlaren som köper modulen innebär det bland annat att de kan välja bland alla de populäraste transportörerna, boka transport och skriva ut fraktdokument direkt via Magentos administrationspanel. Vilket spar mycket tid. Från administrationspanelen kan e-handlaren även spåra sändningar. Modulen klarar också av att hantera flera fraktzoner och multishop. Givetvis stödjer modulen även rättigheter vilket innebär att de kan ge lagerpersonal tillgång till modulen utan att behöva ge dem full tillgång till hela systemet.

"Unifaun-integrationen underlättar och spar tid åt alla e-handlare och ökar även försäljningen genom att ge en förbättrad köpupplevelse för kunderna i slutskedet av köpet"

För kunderna i butiken finns också många fördelar. De kan lätt välja bland de utvalda transportörerna, men även välja utlämningsställe, spåra sitt paket och få SMS när paketet anländer till utlämningsstället. De kan även enkelt skriva ut retursedlar om de av någon anledning vill skicka tillbaka produkterna.

Unifaun-integrationen underlättar och spar tid åt alla e-handlare och ökar även försäljningen genom att ge en förbättrad köpupplevelse för kunderna i slutskedet av köpet.

Modulen finns tillgänglig via Mediastrategi Sverige AB - www.mediastrategi.se

Mediastrategi Sverige AB är erfarna webbutvecklare med 1000+ levererade projekt. Fokus ligger på e-handel med Magento och WooCommerce men de arbetar även med andra plattformar. Mediastrategi utvecklar allt från enklare lösningar och plugins till avancerade integrationer mot andra system och erbjuder även kringtjänster som hosting, support och förvaltning.