Små steg

Unik affärsmodell hjälper behövande barn

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2015 16:17 CET

- ”Det en enkel idé, som skapar stora resultat. Jag vill ge förutsättningar till ett bättre liv för barn.” Det säger grundaren Pierre Mörck om varför Små steg startades, med den unika och genomsyrande modellen: ”En för en”. För varje köp, skänker man alltid en insats till behövande barn runt om i världen.

Exempelvis går ca 768 miljoner människor utan tillgång till rent vatten, varje dag. Många av de som påverkas är givetvis barn. Varje dag dör ca 1400 barn på grund av brist på tillgång av rent vatten. Små steg tror sig kunna förbättra liv genom den unika affärsmodellen som förenar företagsamhet och välgörande insatser på en global nivå, där bland annat tillgång till rent vatten är en insats.

- ”Små steg är vad jag kallar ett syftesdrivet företag, som finns till för att göra skillnad. Jag har valt att använda formen företagande för att skapa förändring, där frågan ”Varför” alltid är närvarande och drivande. Svaret är: för att fler barn ska få chansen till ett liv”.

Förhoppningen är att idén och ambitionen ska locka fler att handla med hjärtat och känna en stolthet efter varje köp. Denna stolthet kommer av en insikt om att just ditt köp har gjort skillnad och gett barn förutsättningar till ett bättre liv.

- "Många små steg skapar stora resultat och varje köp räknas! Ingen kan göra allt, men alla kan göra något", säger grundaren Pierre Mörck.

Kontaktperson:

Pierre Mörck

info@smasteg.com

www.smasteg.com

Små steg tror att vi kan förbättra liv genom vår affärsmodell, där vi förenar företagsamhet och välgörande insatser för barn på en global nivå. Små steg skapades och finns till för att göra skillnad.

Idén är väldigt enkel, samtidigt som den är kraftfull. Den bidrar till att ge hopp, glädje och stöd till behövande barn. För varje köp som du gör hos oss, så gör Små steg en insats för barn runt om i världen.