Eco By Sweden AB - LED & Ecodesign

Unik idé med en helautomatisk solcellsarmaturer på ö

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2018 08:59 CEST

Isabella monterar en solcellarmatur på en ö ute i vättern - LED-belysning och solcellsarmaturer

Isabella och en medarbetare har länge fungerar på att installera en solcellsarmatur med LED-belysning på en ö som ligger någon kilometer utanför fastlandet. Armaturen syns på länge vägar och intresset är stort. Avsaknaden av strömkälla gör att passar armaturen området perfekt. Den fungerar också som en slags fyr eller vägmärke när det är mörkt då det just på denna plats saknar ljus och på nätterna är det beckmörkt.

St Tropez är en helautomatisk armatur med 15-watt och tänds och släck av ljusets cykler

St Tropez solcellsarmatur är en helautomatisk solcellsarmatur med 15-watt och tänds och släck av ljusets cykler så man behöver inte stänga av eller tända armaturen som sköter det själv. Armaturen smälter in i landskapet och stör varken naturen eller djurlivet.

Solcellsarmaturen har den fördelen att de kan installeras lite varstans. Vi kommer med många fler referensbilder i sommar då många i skrivande stund håller på att stolpe ut sina nya gatuarmaturer med solcellsdrift

Här har armaturen installerats eller snarare placerats för installationen är mycket enkel. Den tänds och släcks vid gryning och skymning så man behöver inte tänka på det. En snygg armatur som passar landskapet.

Beroende på hur man ställer in armaturen kan man få starkare eller svagare belysning runt om. De många dioderna runt armaturen är ljusstarka Bridgeluxdioder som kompletteras med 4 stycken effektdioder som ger lampan eller lita snyggare ljus.

Eco By Sweden - Från glödtråd till leddiod...

Eco By Sweden för en hållbar utveckling är ett företag som verkar för en hållbar utveckling. Vi saluför och partiellt utvecklar ekodesignprodukter för den Europeiska marknaden. När vi säger att vi verkar för en hållbar utveckling har vi både det sociala, ekonomiska och ekologiska som grundstenar. Energieffektivitet är ett av våra ledord och nollvisionen om ett hållbart samhälle där vi inte lämnar några ekologiska avtryck i naturen är vår vision. Vi har börjat med solcellsdrivna gatuarmaturer som varken kräver el eller sladdar och är helt självförsörjande. Samtidigt planterar vi träd i Afrika och försöker minimera vårt eget ekologiska avtryck i bästa möjliga mån. VI tar även hand om gamla lampor som många inte vet vad de ska göra utav.

2018 © Eco by Sweden