Beriksson

Unika handbakade fudgesticks och -såser från Fudge Kitchen

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2015 12:53 CEST

Carolyn Boyd på Fudge Kitchen menar att företaget alltid har hängivit sig åt en brittisk traditionell fudge, men har samtidigt ständigt utmanat och ifrågasatt fudgens konventioner. Detta visar sig genom att de skapar annorlunda former, konsistenser och smakkombinationer. Ett exempel på detta är deras fudge fingers, tunna och utsökta fudgesticks som doppas i choklad: vit, mörk, mjölk eller röd chilichoklad, allt med goda smakbalanser – sticksen passar exempelvis utmärkt när det är dags för afternoon tea. Ett annat spännande exempel är deras fudgesåser som är goda att ringla över glass, eller ditt favoritbakverk: tänk dig en god chokladkaka med härlig fudgesås som rinner längs med sidorna och som ger en distinkt karamellig smak med en lätt sälta.

Under de trettio år som Fudge Kitchen har funnits har deras recept hela tiden förfinats och förbättrats, liksom deras arbetssätt. Fudge Kitchens produkter bakas och bankas länge och ihärdigt under tiden som den svalnar, detta för att krossa sockerkornen så att den får en krämig, mjuk och fyllig konsistens – så att den smälter i din mun. Fudge Kitchen har dessutom bytt ut det traditionella smöret mot grädde, vilket gör konsistensen ännu krämigare. Detta är framförallt vad som är unikt med Fudge Kitchens produkter, de är krämiga och smakar mycket på grund av att endast de bästa råvarorna används. Uttrycket fudge uppstod då man skulle framställa toffee-kola för många år sedan, uttrycket fudge betyder nämligen misstag, vilket gav namnet till denna sötsak. Fudge Kitchen har under trettio år förfinat detta misstag och med en blandning av respekt för traditionen och egensinnigt nytänkande skapar de innovativ, naturlig och delikat konfektyr.

Fudge Kitchen har vunnit flertalet priser för deras kvalitetsfudge, exempelvis Great Taste Awards, Ambient Manufacturer of the Year och Manufacturing Excellence Awards. I sortimentet finner du fudge fingers, fudgesåser och inför jul erbjuder vi även fudgepraliner i vackra askar. Majoriteten av Fudge Kitchens produkter är glutenfria.

Fudge fingers kostar cirka 40:00/st, såserna kostar cirka 70-80:00/st. Produkterna finner du i välsorterade butiker som erbjuder goda produkter av hög kvalitet. Återförsäljarlistan uppdateras på vår hemsida inom kort.

Läs mer genom att klicka här. Ladda ner bilder här. För att läsa våra tidigare pressmeddelanden klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig genom att klicka här eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.