Obrini Group

Unikt fastighetskoncept i det nya Toscana

Press Release   •   May 18, 2018 16:09 CEST

Nu sätts ett nytt koncept i rullning i Piemonte i nordvästra Italien där det tidigare inte satsats på lägenhetskomplex med gemensam pool som är vanligt i andra regioner och länder vid Medelhavet.

Mitt i Piemontes mest koncentrerade vinområde, med närhet till kända vinstäder som bland annat Canelli, Barolo och Barbaresco, färdigställs nu lägenhetskomplexet som består av 12 lägenheter, alla med 2 sovrum, badrum, kök och vardagsrum, garage, privat vinkällare och gemensam pool och grönområden. Beroende på vilken våning i komplexet lägenheterna ligger har dem antingen uteplats med trädgård, terass eller balkonger.

Komplexet heter "Il Castellino" och ligger precis i utkanten av den mycket charmiga byn Loazzolo där tiden verkar stått stilla i sekel. Byn är mycket väl omhändertagen och är känd för att vara nästan helt byggd i den lokala "Langhe-stenen" som ger fastigheterna hög charmfaktor. Loazzolo ligger högt (ca 450 meter över havet) och erbjuder svindlande vyer över vinlandskapet.

Piemonte anses vara det nya Toscana och vi märker tydligt denna trend där köpare tittar på Piemonte istället för Toscana eftersom priserna i Toscana stigit under lång tid, säger Jenny Pehrson på Obrini Casa. Obrini Casa är företaget bakom satsningen på komplexet Il Castellino i Loazzolo, vilket borgar för lång erfarenhet inom fastighetsbranschen i Italien, stark lokalkännedom och väl utvalda samarbetspartners. Med Il Castellino hoppas vi kunna öppna ögonen för Piemonte hos fler utlandsköpare eftersom det tillfredsställer ett behov av ett mer varierat utbud av fastigheter i Piemonte, avslutar Jenny Pehrson.

All info om komplexet hittar du på: www.ilcastellino.com

Kontakt:
Jenny Pehrson
jenny@obrinigroup.com

With full focus on Piemonte, Obrini Group is the natural choice of agency, project and real estate partner for the food & beverage business, investors and property buyers.