Ballingslöv AB

Unikt inbyggt ljudsystem för köket

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 17:13 CEST

Kökstillverkaren Ballingslöv lanserar i början av september Maestro Kitchen Sound System. Det högklassiga ljudsystemet byggs in i köksluckor och stommarna blir naturliga resonanslådor.

Kökstillverkaren Ballingslöv har fått det prestigefulla samarbetet som återförsäljare i Norden av Maestro Kitchen 100 Sound System.
   Maestro Kitchen 100 Sound System är ett ljudsystem för köket av högsta klass, utan att det syns i form av tekniska apparater och sladdar. Musiksystemet består endast av en mindre styrenhet i svart glaspanel, 8 cm hög x 60 cm bred, en bashögtalare samt två högtalare som enkelt integreras i det befintliga eller nya köket.
   Styrenheten, med möjlighet att streama musik via en smartphone eller en iPad innehåller även en CD-spelare, AUX-ingång, USB-ingång, DAB-radio samt vanlig radio som går att styra på enheten eller med fjärrkontroll.
   Bashögtalaren monteras in bakom golvsockeln och därefter monteras övriga högtalare in i antingen köksluckorna, i skåpstommen eller som fristående satellit. Väljer man att fräsa in högtalarna i skåp eller stomme, blir de helt osynliga. Skåpet blir då en naturlig resonanslåda och producerar ett ljud av högsta kvalitet.
   Maestro Kitchen 100 Sound System är framtaget av anrika och prisbelönta Harman Kardon, ett amerikanskt företag som bland annat tillverkat högtalarsystem för prestigefyllda bilmärken som BMW, Mercedes-Benz, Mini, Land Rover och Ferrari. De har även skapat ljudsystem för stora arenor och evenemang och blivit kända för sin höga prestanda. Maestro Kitchen 100 är definitivt inget undantag i sammanhanget
   Ljudsystemet beställs via Ballingslövs återförsäljare från och med den 9 september. Cirkapris för styrenhet, bashögtalare plus två högtalare är 12 500 kr.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ola Danielsson, 0708-64 62 70, ola.danielsson@ballingslov.se
eller Paulina Schaber, 08-400 255 19, paulina@perpr.se.

Bilder finns att ladda ner på www.perpr.se, eller klicka här.

Ballingslöv AB är en av de ledande tillverkarna av inredningar för kök, bad och förvaring i Skandinavien och Storbritannien. Ballingslöv AB grundades 1929 och är beläget i Ballingslöv norr om Hässleholm. Antalet anställda i Ballingslöv AB uppgår idag till cirka 380 personer. Företaget ingår sedan 1998 i koncernen Ballingslöv International AB.