TG AB / Uninel

Uninel samarbetar nu med Naturskyddsföreningen.

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2009 14:33 CEST

Uninel samarbetar nu med Naturskyddsföreningen.

I 100 år har Naturskyddsföreningen kämpat för miljön och nu stödjer även Uninel deras viktiga arbete inom natur, miljö och klimat.

Uninel är en ny produkt på den svenska marknaden som enkelt och överskådligt visar hur mycket el du förbrukar i ditt hem just nu. Användaren får hjälp att spara el och bidrar därmed till en bättre miljö. Vårt överanvändande av el är ett stort problem men kan även ses som en enorm möjlighet att både spara pengar och motverka global uppvärmning. Genom att använda Uninel lär du dig hur mycket energi du använder och hur du lätt kan minska din elkonsumtion. Detta har gjort att Uninel ingår i Naturskyddsföreningens Falken-kampanj.

Jubileumsfalken är ett hänge/metallbricka som Naturskyddsföreningen säljer. Varje hänge har ett unikt id-nummer och ger dig rabatt när du skall köpa utvalda miljöinriktade produkter, såsom Uninel.

För mer information om Uninel kontakta:

Lahcene Merzoug, marknadschef på telefon 0704 75 25 30

E-post: lm@uninel.com

Eller besök vår hemsida www.uninel.se

Villaägare i Sverige förbrukar idag omkring 15 TWh per år. Detta motsvarar omkring 15 % av den totala elkonsumtionen i Sverige. När du använder en produkt som visualiserar din momentana och samlade elförbrukning, såsom Uninel, visar flera studier att du kan spara mellan 10 % och 15 %. Om alla husägare i Sverige minskade sin elkonsumtion med 15 % skulle vi spara otroliga 4 miljoner MWh per år. Detta är nästan lika mycket som reaktor 1 på Ringhals producerade under 2008.

____________________________________________________________________________

Uninel är baserad på en teknologi som en känd svensk innovatör har utvecklat under mer än 15 år. Teknologin utvecklades ursprungligen till att användas i ett avancerat batteriövervakningssystem som idag nyttjas av bland andra Luftfartsverket, Ericsson, IBM, Försvarsmakten och AT&T.

Vi (TG AB) köpte produkträttigheterna till denna teknologi och döpte produkten till Uninel.

TG AB är ett virtuellt företag. Vi har inga lager och leveransen sker direkt från fabrik till slutkund för att hålla kostnaderna nere och därigenom kunna erbjuda Uninel till ett konkurrens kraftigt pris. Programvaran laddas ner från vår hemsida och därigenom kan kunden alltid ta del av de senaste uppdateringarna.

Vår vision är att vara en naturlig startpunkt för alla som vill ha en lägre energiförbrukning och därigenom spara pengar och bidra till en hållbar utveckling i samhället.