Universal Music Sweden

Universal Music inleder samarbete med Fantabolous Music, Lazee och Norlie & KKV

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 15:09 CEST

Universal Music har slutit en deal med Fantabolous Music Group, för deras artister och kommande produkter. Först ut att släppa nytt material är Lazee och Norlie & KKV.
- Att Lazee kan göra hits är ingen hemlighet och Norlie & KKV har redan ett förhållandevis stort följe! Fantaboulus artisters talang i kombination med att Bello och alla andra på Fantaboulus är otroligt hungriga och ambitiösa bäddar för ett samarbete som förhoppningsvis ska bära frukt för alla inblandade, säger Johan Lindquist, A&R på Universal Music.

Lazee är just nu aktuell med singeln "TAG", som gästas av Julimar och norska hiphopsuccén Madcon. Till hösten kommer Lazees andra album, "Supposed To Happen".

Lazee slog igenom stort i Skandinavien med singeln "Rock Away" som kom 2008 och är hyllad för sitt samarbete med Neverstore på låten ”Hold On”. Sedan dess ha han släppt fler framgångsrika singlar och jobbat med artister som Eric Turner, Adam Tensta, Danny, Mohombi och Fred Durst från Limp Bizkit. Lazees videor har sett av över 6 miljoner på YouTube.

Norlie & KKV är en svensk duo på framfart. Deras nya singel ”Pressad Av Tid” släpptes i mars och har legat etta på NRJ Topp 3. På måndag, den 8:e juni släpper de EP'n "En Liten Del Av Någonting". Till hösten kommer debutalbumet, som gästas av bland andra Timbuktu, Minaya, Albin Gromer och houseduon Nause.

Norlie & KKV blev nyligen utsedda till "Månadens Artist" av MTV och Comviq. Musiken är välproducerad, texterna är vassa och resultatet blir en ny generation av hip-hop. Sonny Fahlberg (Norlie) & Kim Vadenhag (KKV), har trots sina blott 20 år redan lyckats chockera, inspirera och påverka större massor. De har delat scener med några utav Sveriges mest framgångsrika artister, bland annat Hoffmaestro & Chraa, Maskinen, Afasi & Filthy, Far & Son och J-Son.

För fler nyheter om Lazee och Norlie & KKV besök Fantabolous Music bloggen som ligger på http://www.universalmusic.se/blogg/fantabolous

Lazee feat Julimar & Madcon - TAG

Spotify: Lazee Featuring Madcon & Julimar – TAG