Universal Music Sweden

Universal Music kontrakterar Jack Moy & Glöden

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2013 11:40 CEST

Det populära Upplands Väsby-bandet som i det tysta börjat dra fulla hus vart de än uppträder, är en explosiv trio ledda av sångaren Jack Moy. Gruppen inledde sin karriär med att själva släppa låten ”Hummingbird”, en debut med klara influenser från de Brittiska öarna och band som Jamie T och Mumford & Sons. ”Hummingbird” följdes upp av en 7 spår´s EP som släpptes i maj 2012 och under hösten och vintern kom de två singlarna ”Hold Your Head Up” och ”Drink, Drank, Drunk”.

”Lysande sångare, bra låtar och en naturkraft live. Självklart är vi väldigt glada att killarna valde att samarbeta med oss.” säger Peter Hart, A&R på Universal Music.

Bandet består av Jack Moy på sång och gitarr, Sebastian Söderström på bas och Zebastian Mattsson gitarr. Första singelsläppet på Universal Music blir ”Good As Gold” och en video håller just nu på att spelas in.

Spotify: Jack Moy & Glöden

F.V: Peter Hart, Jack Moy, Zebastian Mattson, Sebastian Söderström, Charlie Lindahl, Love Appelgren