Bo Edin Sverige AB

Univox lanserar IR-system och intercom-modul på ISE

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2018 13:36 CET

Univox lanserar två nya produkter på ISE i Amsterdam 2018. De senaste tillskotten inom vårt sortiment av hörselprodukter är Univox IR-system och MLS-1 slingförstärkarmodul för integrering i intercomsystem och andra OEM-applikationer. ”Vi utökar vårt sortiment med IR-system för att kunna erbjuda ett komplett utbud av hörhjälpmedelslösningar till våra kunder”, säger Thomas Plahn, försäljningschef Univox. Vi tjuvkikar även på de nya slingförstärkarna PLS-7 och SLS-7.

Univox® IR system

Univox IR system är idealiskt för trådlös och störningsfri ljuddistribution i teatrar, kyrkor, rättssalar, konferensrum, klassrum, äldreboende, auditorier m.m. Univox IR-system erbjuder högkvalitativt ljud med två monokanaler alternativt enstereokanal. Den kraftfulla sändaren har 72 IR-dioder för stor täckning och hög prestanda.

Univox® MLS-1 slingförstärkarmodul

Univox MLS-1 är en kompakt, men kraftfull slingförstärkarmodul avsedd för OEM-applikationer som kräver hörslinga. MLS-1 kan enkelt integreras i kommunikationssystem för mindre områden, såsom intercom, nödtelefoner, informations- och hjälppunkter/kiosker, hissar etc.

Univox MLS-1 bygger på den extremt effektiva klass-D-teknologin och passar utmärkt för system som kräver hög energieffektivitet och låg värmeutveckling.

Univox® PLS-7 och Univox® SLS-7

PLS-7 och dess motsvarighet i SLS-serien, SLS-7, fullbordar våra PLS- och SLS-serier. 100Vpp spänningskapacitet gör produkten idealisk för större områden som kräver långa slingkablar. SLS-versionen har en utströmskapacitet om 10Arms per kanal medan PLS-versionens utström når 20Arms.

De supereffektiva PLS-7 ochSLS-7 förstärkarna återger en fantastisk dynamik och högsta ljudkvalité. Störningar reduceras till absolut minimum genom mycket effektiva filter.

Besök oss på ISE och hör mer om våra nya produktlanseringar!

Univox är ett svenskbaserat företag som utvecklar och tillverkar högkvalitativa hörselprodukter, som hörslingor, IR- och FM-system. Vi har varit verksamma sedan 1965 och har distributörer i över 35 länder. Vi söker ständigt nya vägar för att förbättra våra produkter ur både användar- och miljösynpunkt, med fokus på utveckling av nya, innovativa och tekniska lösningar. Vårt engagemang fortsätter till förmån för personer som har svårt att höra i sin vardag. www.univox.se