Destination Kalmar

​Uno Svenningsson och Jasmine Kara – veckans artister på Larmtorget

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2017 07:57 CEST

På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Den här veckan gästas vi av Uno Svenningsson och Jasmine Kara.

Tisdagen den 11 juli: Uno Svenningsson
Uno Svenningsson har haft många hits genom åren. ”Vindarna” är ett exempel från tiden då han spelade med bandet Freda’ och ”Under ytan” ett exempel från den långa solokarriären. I höst kommer vi att kunna se Uno i tv-programmet Så mycket bättre, som spelades in på Gotland i början av sommaren.

De tävlande i Svensktoppen nästa:
Ida Gratte
Moa Erlandsson
Johan Lilja Band

Torsdagen den 13 juli: Jasmine Kara
Den svenska sångerskan Jasmine Kara bor numera i USA, men med jämna mellanrum kan vi se henne i svenska tv-program som t.ex. Allsång på Skansen, Let’s Dance och Moraeus m.m. I våras tävlade hon dessutom i Melodifestivalen med låten Gravity.

De tävlande i Svensktoppen nästa:
O.S.T
Maja Hobring
Amelie Aebischer

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.
Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00 och inleds med en deltävling i Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.