Unoflow AB

Unoflow Auktoriserad Distributör för Nakanishi Inc. 2017

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 09:31 CET

Unoflow fortsatt Auktoriserad Distributör för Nakanishi Inc.

Unoflow blev år 2016 som ett av de första företagen i Europa Auktoriserade distributörer för Nakanishi Industrial Division. Efter ett mycket framgångsrikt år, med en ökning på över 40%, förlänger nu Parterna avtalet och Unoflow AB förblir Auktoriserad Distributörer även under 2017.

Nakanishi Inc. (tidigare NSK Nakanishi) som började sin bana som tillverkare av huvudsakligen tandläkarverktyg har idag två stora huvudinriktningar, Industrial- och Dental-Division, och risken är fortsatt stor att du stöter på deras handstycken hos tandläkaren när det skall borras och lagas.
Unoflow AB distribuerar dock uteslutande det industriella programmet, som består av handhållna microslipmaskiner, populärt kallade Micromotorer, samt höghastighetsspindlar för inbyggnad i verktygsmaskiner. De typiska användarna har höga krav på prestanda och precision och finns inom allt från Guldsmide till industriell tillverkning av medicinska komponenter.

”Vi är glada och stolta att få fortsatt förtroende att distribuera Nakanishis Industriella program, det är den typen av produkter som man kan vara stolt över i princip i alla sammanhang, vi har nog aldrig blivit bort-valda på grund av kvalitet eller prestanda” – säger Anders Dynehäll, produktansvarig för Nakanishi hos Unoflow AB

Se Certifikat som auktoriserar Unoflow AB som Distributör av Nakanishi år 2017

Nakanishi

Kontakta oss om du har frågor.

Se nyheten på Unoflows Hemsida

Dela på Facebook