White Shoes

UPDATE: Dog Orchestra dör i discoljuset

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 20:55 CEST

Fredagen den trettonde är och förblir en otursdag, så även för det svenskfödda bandet Dog Orchestra som den 13:e Maj premiärspelades på musiksajten All Things Go. Deras debutsingel CLUB Fragil fastnade i maskineriet men dök förra veckan upp på plattform efter plattform.

”A devastatingly pretty plea to a potential lover”

– BitCandy Music Filter

"Dog Orchestra’s first song leave my brittle heart in broken shards.”

– I Heart Moosiq

Responsen har varit nästan lika fin som låten själv och bandets ljusa framtid följer du bäst på Spotify och på Facebook enligt nedan.

Kontakt:

play@dogorchestra.com

-----------------------------

Tidigare pressrelease:

"Svenska Dog Orchestra signades till Brill Building i LA efter att demolåtarna på Soundcloud hade fått gensvar från olika håll i världen och bland annat beskrivits som en samtida Leonard Cohen möter ett poppigare Radiohead. Nu släpper de sin första singel. Debuten “CLUB Fragil” gästas av Lune, som i maskopi med Adrian Lux (Teenage Crime) slitit sönder rökmoln och moraliska kompasser på många efterfester, och även fått halva Sveriges befolkning att vilja köra ut i rymden med sin Volvo (Leave the world behind).

Med ett produktions-team som jobbat med Beck, Paul McCartney, OutKast och Radiohead väntar vi otåligt på EP:n som släpps i slutet av sommaren, till dess skriver vi upp oss på listan till CLUB Fragil.

Dog Orchestra citat: “CLUB Fragil fanns innan vi visste vad det var. Namnet uppenbarade sig i neon på en dörr, och när vi öppnade dörren spelades redan musiken.”

Premiär på fredag på iTunes, Spotify, Soundcloud och andra digitala platformer."

White Shoes är ett produktionsbolag inom musik, formgivning och journalistik grundat av Daniel DePierre och Niklas Malmborg.