Quest Software

Uppdaterade NetVault-lösningar från Quest Software - förbättrar företags backup och återställning

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 12:11 CET

Stockholm, november 2011 Quest Software lanserar Quest NetVault Backup 8.6 och NetVault SmartDisk 1.5, företagets senaste tillskott av dataskyddslösningar. NetVault Backup 8,6 förbättrar företags säkerhetskopiering och återställning genom att leverera ökad hastighet, skalbarhet och plattformsstöd. NetVault SmartDisk 1.5 stödjer säkerhetskopiering från enheter med nätverksansluten lagring (NAS), vilket också innebär att deduplicering tar ett stort steg i utvecklingen.

– Som situationen ser ut idag ombeds IT-avdelningar att ständigt göra mer med mindre. Kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar för säkerhetskopiering och återställning är därför av största vikt. NetVault backup gör det möjligt för användare att utnyttja sina befintliga lagringsinvesteringar och levererar samtidigt den hastighet, skalbarhet och användarvänlighet som behövs för plattformsoberoende dataskydd och minimera affärsrisken i processen, säger Paul Virgili, Sverigechef, Quest Software.

NetVault Backup 8.6 ökar avseevärt hastigheten vid återställning av data från inkrementella säkerhetskopieringar. Quests testresultat indikerar att NetVault backup återställer data 50 procent snabbare än genomsnittet. Den nya versionen levererar också betydande skalbarhetsförbättringar, det finns praktiskt taget inte någon gräns för hur många filer kunderna kan behandla i ett enda backup-jobb.

NetVault backup 8.6 skyddar ett brett utbud av NAS-apparater. Det är också den första lösningen för säkerhetskopiering som stödjer block-nivåer och inkrementell backup för BlueArcs högpresterande NAS-system, vilket innebär signifikanta skalbarhets- och prestandaförbättringar. Genom att ge ytterligare stöd för de senaste operativsystemen, programmen och NAS-plattformarna erbjuder NetVault backup 8.6 ett plattformsoberoende dataskydd för bland annat Red Hat, Mac OS X Lion, MySQL, Quantum, IBM, EMC DataDomain och NetApp.

Förutom dessa förbättringar fortsätter NetVault backup att leverera en mängd olika “best-in-class” funktioner som förenklar företags säkerhetskopiering och återställning. NetVault backup gör det möjligt att skydda all data från en gemensam konsol utan ett behov av ett särskilt skript för applikationer eller virtualiserade miljöer.

Det breda skyddet för plattformar och tillämpningar garanterar också systemets tillgång till affärskritiska applikationer som Oracle, SQL, Server, Exchange, SharePoint, MySQL, PostgreSQL, Domino, Informix och Sybase. Med hjälp av grundläggande NDMP säkerhetskopior, eller NetApp’s SnapMirror-to-Tape funktion, erbjuder NetVault SmartDisk 1.5 även stöd för säkerhetskopiering av data från NAS-apparater. Lösningen kan, i användande med NetVault backup, skicka säkerhetskopierad data från en NAS-källa till ett SmartDisk-lagringsarkiv. Detta innebär att företag nu kan få deduplicering för alla deras skyddade system.

Supporting Resources:

Quest Software, Inc.: http://www.quest.com/

NetVault Backup: http://www.quest.com/netvault-backup/

NetVault SmartDisk: http://www.quest.com/netvault-smartdisk/

Twitter:  http://mobile.twitter.com/Quest

Facebook:  www.quest.com/facebook

LinkedIn: www.quest.com/linkedin

Quest TV:  http://www.quest.com/tv/

För ytterligare information:

Paul Virgili, Sverigechef

Quest Software, Inc.

paul.virgili@quest.com