E.ON Sverige AB

Fjärrvärmeläckan i Järfälla: Alla kunder har fått tillbaka varmvatten och värme

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2013 06:34 CEST

Sent på onsdagskvällen var fjärrvärmenätet efter många timmars påfyllningsarbete fullt med vatten igen. Då gick även värmeproduktionen igång; Säbyverket liksom värmepumpar kopplades in i systemet för att så snabbt som möjligt få upp temperaturen i systemet.

Successivt har nu systemet kommit upp i vanlig temperatur och värmen och varmvattnet bör nu vara tillbaka för alla kunder.

- Vi är naturligtvis lättade över att vi nu är i full drift och att våra kunder nu har både varmvatten och värme igen, säger Melinda Frigyesi Almström, kommunikationschef E.ON Värme.

Sent på onsdagskvällen avslutades också arbetet med att dela ut ca 170 värmefläktar till äldreboenden i det berörda området.

För mer information kontakta E.ONs pressjour på 040 - 25 55 40, eller E.ON Värmes kommunikationschef Melinda Frigyesi Almström på 070 - 75 386 75.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har knappt 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2012 cirka 39 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.