Upplands Energi AB

Upplands Energi anställer ny Försäljningschef

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 10:13 CET

Upplands Energi förstärker sin försäljningsorganisation genom att rekrytera Martin Schröder som ny försäljningschef. Martin är civilekonom samt har en gedigen kompetens och erfarenhet från energibranschen, främst portföljförvaltning, elförsäljning samt som kundansvarig i Vattenfall och Dala Kraft.

Vi har sökt en person som Martin berättar Joacim Eronen, VD på Upplands Energi. Martins bakgrund, erfarenhet och personlighet passar perfekt in i vårt företag med vårt tydliga fokus mot att bli det självklara lokala alternativet för alla upplänningar.  Martin är uppväxt i Uppsala och har en bakgrund inom energibranschen, detta i kombination med att han under längre perioder drivit egna företag här i Uppland medför att han har rätt kompetens i kombination med en lokal förankring och entreprenörsanda med starkt kundfokus som är så viktig för oss säger Joacim Eronen.

Det ska bli mycket spännande och stimulerande att delta i Upplands Energis fortsatta arbete med att kliva fram som det självklara lokala alternativet för alla energikunder i Uppland.  Varumärket är starkt och företaget har en närhet till upplänningarna, konkurrenskraftiga priser samt en lokal och enastående kundservice som är lite utöver det vanliga i vår bransch.  Jag ser fram emot att börja träffa kunder runt om i Uppland och berätta om vad vi kan erbjuda säger Martin Schröder

Martin Schröder tillträder rollen som försäljningschef den 1 mars.

Joacim Eronen VD.  Telefon 018 - 678400

Upplands Energi koncernen grundades 1918 och har sitt säte i Björklinge norr om Uppsala. Upplands Energi äger transformatorstationer samt kraftledningar och erbjuder distribution av energi inom eget nätområde. Upplands Energi erbjuder elförsäljning, värmepumpar, SolEl anläggningar samt energideklarationer till privatpersoner och företag i hela Uppland.

Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala –  vi stöttar individer och organisationer med ett lokalt och extra behjärtansvärt samhällsengagemang i Uppland.
Läs mer på www.upplandsenergi.se