Lundbergh Viking Handelsbolag

Upplev snowboarding på ett helt nytt sätt

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2012 18:23 CET

Dual Snowboards från Kalifornien har tagit snowboardingsporten till en helt ny nivå! Med en bräda på varje fot är du mer fri i din åkning och du har möjlighet att utveckla trick som skulle vara omöjliga att utföra med en traditionell snowboard eller på skidor. Du slipper ‘av-och-på-knäppande’ av bindningar och du kan ta dig både upp och ner springandes i snowboard-parken eller i din lokala backe för att köra hopp och rails om och om igen.

Dual Snowboards lanseras och distribueras i Sverige genom företaget Lundbergh Viking Distribution som är inriktade på amerikanska varumärken inom brädsport.

– Dual Snowboards erbjuder dig det bästa av två världar – du får snowboardingkänslan på det sätt du har kroppen positionerad, samt friheten som skidåkning erbjuder, men du slipper vanliga skidors längd och stavar som ibland är ett hinder vid vissa manövrar, berättar Patrik Lundbergh på Lundbergh Viking Distribution.

Du kan använda dina ‘Duals’ tillsammans med bindningar och pjäxor/boots som du kanske redan äger. Med standardfäste (4×4) flyttar du över bindningarna snabbt och enkelt.

– Med ‘Duals’ får du uppleva snowboarding på ett helt nytt sätt och som ett kul komplement till din vanliga bräda, avslutar Mats Viking på Lundbergh Viking Distribution.

Mer information om Dual Snowboards hittar du i webshopen: www.dualsnowboards.se

För ytterligare information, kontakta: Mats Viking, Lundbergh Viking Distribution, mobil: +46 (0)73-535 28 00, e-post: info@lundbergh-viking.com

OM LUNDBERGH VIKING DISTRIBUTION

Lundbergh Viking HB agerar skandinavisk distributör inom sport- och fritidssektorn med fokus på brädsporter samt bedriver förlagsverksamhet med inriktning på golf. Företaget grundades år 2001 och är beläget i Åhus på den skånska ostkusten.

Mer information om Lundbergh Viking Distribution finns på:

www.lundbergh-viking.com