LivingGreen.se

Upplevelse viktigare än shopping i ny artikelserie

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2010 21:13 CET

LivingGreen.se vill uppmuntra konsumenten att välja upplevelsebaserad konsumtion i stället för de sedvanliga slit- och släng tankebanorna. Sajten startar därför en ny artikelserie om upplevelser runt om i landet. Det kan vara allt från lammsafari i Motala, Milleniumtriologivandring i Stockholm eller Stjärnskådning i Hudiksvall.

Även en blogg, skriven av LivingGreens upplevelseredaktör Josefine Persson ska bidra till att läsarna inspireras till att uppleva.

–      Jag vill genom att blogga om aktuella och självupplevda upplevelser få mina läsare att tycka att det är roligare att uppleva än att handla. Lyckoruset efter en shoppingtur stannar bara hos oss en kort stund medans minnet från en upplevelse uppfyller oss länge, säger Josefin Persson

Upplevelseindustrin är ett samlingsbegrepp för människor och företag med ett kreativt förhållningssätt som har till huvuduppgift att skapa och/eller leverera upplevelser i någon form.
2008 stod upplevelseindustrin står för 4,8 procent av Sveriges BNP.

För mer information kontakta:
Edit Künstlicher – grundare LivingGreen AB

edit@livinggreen.se
www.livinggreen.se

LivingGreen.se är en webbplats som visar hur man med små förändringar kan nå en grönare vardag. Ambitionen är att motivera 90 procent av de svenska konsumenterna att bli 10 procent grönare. På LivingGreen.se skriver vi bla om livsstil, mat, miljö, motor, skönhet, mode, upplevelser, resor och aktuella personligheter.