Wasabi Web

Uppsalabyrå vinner riksuppdrag för Svenska Kyrkan Unga.

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 11:59 CEST

Wasabi Web vann den rikstäckande upphandlingen avseende ny webb för Svenska Kyrkan Unga.

– Det känns otroligt kul och hedrande att vinna uppdraget. Vad vi har förstått så var det en tuff kamp där många duktiga byråer var med och tävlade om jobbet. Det känns extra kul att det är just Svenska Kyrkan som är beställare som vi har en relation med sedan tidigare, säger Nils Engvall, delägare på Wasabi Web i ett pressmeddelande.

Byrån grundades 2012 och vann tidigare under året även Kristdemokraternas riksuppdrag avseende webb inför valet 2014 och upphandlingen för Telenor Arena.

– Vi valde Wasabi Web för att de från första början visat engagemang och intresse för oss som kund. Vi valde även Wasabi för att vi som barn- och ungdomsorganisation ville arbeta med en ung byrå driven av unga, målmedvetna människor, säger Therese Gustafsson, projektledare från Svenska Kyrkans Unga i ett utlåtande.

Övriga kunder hos webbyrån är allt från Telenor Arena, Stockholm Västerås Flygplats och Mobil Park till TV-aktuella Cajsa Johansson (Cajsa’s Kök) från årets upplaga av Kockarnas Kamp på TV4.

Wasabi Web är även nominerade till Årets Unga Företagare i Sverige 2014.

Besök Wasabi Webs webbplats

Wasabi Web är en digital produktionsbyrå i Uppsala som tror på resultat. Vårt främsta fokusområde ligger inom konvertering. Konvertering i form av ökade intäkter åt företag via säljande digitala lösningar. Vi tror på kravställning, kundförståelse och transperens som recept för digital framgång.

Vårt kundspektrum omfattar företag som:
Telenor Arena, Mobil Park, Kristdemokraterna, Cajsa's Kök, Länsförsäkringar, Thermia, Stockhom Västerås Flygplats, Normark, WSP Sverige och Svenska Kyrkan.

Bland webbyråns uppdragsgivare finns även media och kommunikationsbyråer där vi arbetar med konsultation och digital produktion inom WordPress.