Coop

Uppsalas modernaste stormarknad öppnar

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 08:59 CEST

Idag slår portarna upp för Coop Forum i Stenhagen i Uppsala. En fiskavdelning utöver det vanliga, eget bageri och lokalproducerade varor ska locka kunderna till den nya stormarknaden.

– Vi är mycket stolta över resultatet. Coop Forum är en toppmodern stormarknad på cirka 4 700 kvadratmeter med öppen och ljus planlösning. Vi har lagt stor vikt vid färskvaror där vi bland annat har en mycket välsorterad fiskavdelning, en inspirerande delikatess- och ostdisk med möjlighet att köpa kött över disk samt ett eget bageri där allt från bröd till kondisbitar bakas från grunden, säger Erland Eriksson, stormarknadschef Coop Forum Stenhagen Uppsala.

Vi erbjuder även lokalproducerade varor som har stor efterfrågan. I det lokalproducerade utbudet finns alltifrån lammkött till läsk.

Stort intresse vid rekrytering
När Coop Forum sökte personal till den nya stormarknaden var intresset mycket stort. Omkring 900 sökande till cirka 60 tjänster.

– Vi trodde nog att det skulle bli många sökanden, men inte så här många. Vi har sedan haft en ambitiös process med informationsträffar och intervjuer. I en konkurrensutsatt bransch blir medarbetarnas arbete en viktig del i erbjudandet, säger Erland Eriksson.

I samband med invigningen äger en rad olika aktiviteter rum i butiken, bland annat tävlingar, uppträdanden, demonstrationer och avsmakningar. Som avslutning på öppningshelgen arrangeras Coop Forum-loppet tillsammans med Upsala IF och Konsumentföreningen Svea.

Fakta om Coop Forum Stenhagen Uppsala:
Invigningsdatum: 23 september 2010
Adress: Herrhagsvägen 1, Uppsala
Öppettider: 08.00-22.00 alla dagar i veckan
Stormarknadschef: Erland Eriksson

För ytterligare information:
Erland Eriksson, stormarknadschef Coop Forum Stenhagen Uppsala, tel. 070-620 24 40
Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Coop bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, Coop Bygg samt Mataffären.se och Daglivs. Se även www.coop.se