Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Uppsatspris till elev vid Ås skola

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 10:00 CEST

Jag är din plåga men liksåväl din livslåga
Emma Hellström

Ås skola

Årets upplaga av skrivartävlingen i sociala och etiska ämnen genererade ett 80-tal bidrag från hela Sverige. Priserna delas ut på skolavslutningsdagen. Pristagarna får en summa pengar samt ett diplom. Alla vinnande bidrag publiceras på drugsmart.com. Två av priserna går i år till en elev vid Ås skola.

Bakgrund

Årets skrivartävling anordnas av CAN, IOGT-NTO, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet (NBV), Sveriges Akademikers Nykterhetsförbund (SAN), Svenskar och Invandrade Mot Narkotika (SIMON), Sveriges Lärares Nykterhetsförbund (SLN) Smart Ungdom och Ungdomens Nykterhetsförbund (UNF).

En jury bestående av representanter från arrangörerna har tillsammans läst alla bidrag och bedömt dem utifrån nedanstående kriterier
      • Innehåll
      • Kunskap, saklighet och stil
      • Engagemang

För att komma i kontakt med pristagarna; vänligen ta kontakt med respektive skola.

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Drogutvecklingen i Sverige och Narkotikatillgängligheten i Sverige. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se.