Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Uppsatspris till elev vid Scheeleskolan i Köping!

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2015 09:00 CEST

Vinnare i årets upplaga av skrivartävlingen i sociala och etiska ämnen har utsetts. Priserna delas ut på skolavslutningsdagen. Pristagarna får en summa pengar samt ett diplom. Alla vinnande bidrag publiceras på drugsmart.com. Ett av priserna går i år till en elev vid Scheeleskolan i Köping.

Vart tog barnen vägen?!
av Linnéa Söderqvist
Scheeleskolan

Bakgrund

Årets skrivartävling anordnas av CAN, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet (NBV), Sveriges Akademikers Nykterhetsförbund (SAN), Svenskar och Invandrade Mot Narkotika (SIMON) och Sveriges Lärares Nykterhetsförbund (SLN). En jury bestående av representanter från arrangörerna har tillsammans läst alla bidrag och bedömt dem utifrån nedanstående kriterier

• Innehåll
  • Kunskap, saklighet och stil
  • Engagemang

För att komma i kontakt med pristagarna; vänligen ta kontakt med skolan.

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att följa konsumtionsutvecklingen och sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se, www.drugsmart.com och www.espad.org.