Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Uppsatspriser till elever vid Wallbergsskolan i Halmstad och Falkenbergs gymnasium

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 13:00 CEST

Årets upplaga av skrivartävlingen i sociala och etiska ämnen genererade nästan 200 bidrag från Skellefteå i norr till Ystad i söder. Priserna delas ut på skolavslutningsdagen, den 10 juni. Pristagarna får en summa pengar samt ett diplom. Alla vinnande bidrag publiceras på drugsmart.com.

1:a pris i grundskolekategorin
Klimathot – myt eller verklighet?
Julia Nilsson Ringi
Wallbergsskolan
Halmstad

3:e pris i grundskolekategorin
Livet på nätet
Adam Eriksson
Wallbergsskolan
Halmstad

Hederspris
Naturkatastrofer myt eller verklighet
Oskar Isaksson
Falkenbergs gymnasium, särskola

Hederspris
Vem är hjälte? Om att visa civilkurage
Sandra Josefsson
Falkenbergs gymnasium, särskola

Bakgrund
Årets skrivartävling anordnas av Drugsmart och Centralförbundet för alkohol och narkotikaupplysning (CAN), Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet (NBV), Svenskar och Invandrare Mot Narkotika (SIMON), Sveriges Akademikers Nykterhetsförbund (SAN), Sveriges Lärares Nykterhetsförbund (SLN), Motorförarnas Helnykterhetsförbund (MHF) och Förbundet mot droger (FMD).

En jury bestående av representanter från Drugsmart, NBV, SIMON, SAN, SLN och MHF har tillsammans läst alla bidrag och bedömt dem utifrån nedanstående kriterier

• Innehåll
    • Kunskap, saklighet och stil
    • Engagemang

För att närvara vid prisutdelningen eller komma i kontakt med pristagarna; vänligen ta kontakt med respektive skola.

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en organisation som har till uppgift att sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Drogutvecklingen i Sverige och Narkotikaprisutvecklingen. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se.