Rotary Sverige

Uppstartspengar till Kvinnojouren i Sundbyberg från den lokala Rotaryklubben.

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2016 15:38 CET

Rotary Sundbyberg har delat ut 10 000 kr till Kvinnojouren i Sundbyberg för att ge ett startkapital till denna viktiga förening.

Pengarna ska användas till utbildning och uppstartskostnader. Kvinnojouren kommer att verka för de kvinnor som råkar ut för våld i nära relationer. De flyr oftast under helger och nätter när kommunens verksamhet är stängd

Fler och fler kvinnor har behov av snabbt stöd i en svår situation. Ofta med barn som också är utsatta för fara. Vi i Rotary är stolta att därför kunna vara den som först stöttar denna viktiga verksamhet.

Rotary nätverkar inte bara för professionella kontakter utan tar även ett samhällsansvar. Internationellt så samarbetar Rotary med Linda och Bill Gates Foundation för att utrota polio. Men varje klubb har även ett internationellt och ett lokalt social ansvar. I Sundbybergs fall är det vattenprojekt i Kenya och nu Kvinnojouren i Sundbyberg.

För mer information kontakta:

Karolina Kull 0702776670
IngMarie Bohmelin 0737291550

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitärt service.