NCC AB

Uppstickare i snön

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 08:48 CEST

Sedan byggstarten i november har mycket hänt på NCCs bygge av 27 bostadsrätter på Trossö i centrala Karlskrona. Trots att vintern har hållit ett järngrepp om vädret är huset nu uppe på plan tre av fem.

- Vi har fått skotta en hel del snö, säger NCC:s platschef Mats Tillman. När man jobbar med platsgjutna betongkonstruktioner så ställer kylan och snön till problem. Vi har fått täcka med presenningar och värma med elvärmekablar. Vi är vana vid att det kommer snö några veckor varje år men som vädret varit denna vinter hade nog ingen kunnat föreställa sig.

Det fem plan höga bostadshuset byggs på en av de få centralt belägna tomter på det gamla regementsområdet som återstår att bebygga och de boende får en fantastisk havsutsikt och ett läge nära centrum.

Till projektet köps prefabricerade balkongplattor och trappor, det sistnämnda från Polen. NCC utför projektet i samverkan med Projektbyggaren AB, ett lokalt utvecklingsföretag. Ordern är värd drygt 38 MSEK.

Inflyttning sker i oktober 2006 och nästan alla lägenheter är sålda.

Välkommen ut till byggarbetsplatsen och titta runt! Intresserade får höra av sig till NCC för visning.

Mats Tillman, platschef , NCC Construction Sverige AB Region Syd,

Jenny Johnsson, informatör, NCC Construction Sverige AB Region Syd,
040 – 31 72 74, 070 – 589 67 59

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda.