Avtre AB

Uppstickare utmanar de internationella leverantörerna

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 10:49 CET

Uppstickare utmanar de internationella leverantörerna

Uppstickaren Avtre AB och branchkedjan Nordway Store AB kom överens och tecknade ett ramavtal för tjänsteleverans. Detta innebär att Nordway Store kommer att i första hand erbjuda Lockbee online backup till sina företagskunder.

Peter Ljung – Partneransvarig Nordway Store: "Vi tror på Avtre då de visat på framåtanda och tydligt produktfokus på en konkurrensutsatt marknad. Med produkten Lockbee online backup känner vi oss oerhört pricksäkra när vi ska möta behovet hos våra företagskunder. Detta gör oss till en ännu bättre och starkare it-partner och gynnar oss i vår framtida expansion.

Henrik Vinroth - VD Avtre AB: "Vi är förstås stolta över denna överenskommelse. Nordway Store är en viktig strategisk partner för att nå vår målmarknad som är företagskunder med 1-10 anställda. Nordway Store kan erbjuda sina kunder både underhåll, drift och service vilket är nyckelord för oss. Utöver det så ger samarbetet även täckning på ytterligare geografiska områden vilket är viktigt för oss då vi vill kunna erbjuda en centraliserad tjänst med lokal kompetens”.

Bakgrund
Avtre grundat 2007.02 har egenutvecklat en mjukvara för automatisk backup av data online. Lockbee (produktnamnet) tillhandahålls som en tjänst riktad mot små- och medelstora företag. Produkten är unik i sitt utförande så att den passar för en vanlig kontorsanvändare, ger historik på filer, och har ett lågt pris.

Händelser Avtre AB
2008.02 Avtre blev kvalificerad för språngbräda hos Connect med efterkommande finansieringsbräda (www.connectsverige.se)

2008.06 Flyttar till nya lokaler hos Uminova Innovation (www.uminovainnovation.se)

2008.12 Genomgått Entreprenörsprogrammet i Umeå arrangerat av Uminova Innovation och blev pristagare.

2009.02 Uminova Invest går in som delägare i bolaget för att stötta en vidare marknadsexpansion.

2009.03 Connect Sverige lyfter i tidningen entreprenör Avtre som ett av få bolag som lyckas attrahera riskkapital i en lågkonjuktur.

2009.06 Avtre släpper produktsidan www.lockbee.se för att särskilja produkt och bolag.

2009.12 För åttonde året i rad listar Shortcut 100 spännande bolag som är med och formar framtidens Sverige. Avtre kliver in på plats 79.

För vidare information kontakta:

Henrik Vinroth VD Avtre AB
Tel:090-88 88222 / 070-182 00 09