Nicotext

Upptäck det hemliga Berlin i ny reseguide!

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2015 11:21 CET

Upptäck det hemliga Berlin!

– Europas kulturmetropol i helt ny tappning

Nicotext lanserar ny reseguide om Berlin i serien om annorlunda sightseeing. Tidigare städer i serien är New York och London.

Berlin har alltid varit en av Europas metropoler. Staden är i ständig utveckling och kreativiteten sipprar fram överallt. Vi ville samla all denna idérikedom i en bok, en bok som inte enbart kastar blickar bakåt, utan lyfter fram det nya Berlin – vad Berlin har blivit och är idag.

Reseguiden Berlin: en annorlunda reseguide tipsar om alla de där hemliga ställena du aldrig hittar i vanliga guideböcker. Bortglömda och knasiga platser som bara den mest inbitne berlinaren vet om. Drick drinkar i en gammal tågvagn, besök en knäpp knappaffär eller ta en titt på världens största dinosaurieskelett. Boka en blinddate på restaurangen där ni äter i totalt mörker, gå på guidad tur i underjorden eller sov i en kista på världens mest experimentella hotell. Allt detta och mycket mycket mer gör din vistelse i Berlin till ett fantastiskt äventyr!

Titel: Berlin: en annorlunda reseguide

Författare: Sara Starkström

Förlag: Nicotext

Capris: 149 kronor

Köpställe: Akademibokhandeln, DesignTorget och välsorterade boklådor

Om Nicotext:

Nicotext är ett bok- och spelförlag producerar innovativa böcker och spel. Vårt syfte är att underhålla med roliga fakta och fartfyllda sällskapslekar. Våra produkter passar i alla sammanhang från middagsparty till barnkalas.

För mer information om boken, kontakta:

Stefanie Klingspor | 08–37 00 79 | stefanie@nicotext.com

NICOTEXT AB / T:+46(0) 8 37 00 79/ E: INFO@NICOTEXT.COM / WWW.NICOTEXT.COM / Sturegatan 16, 1 tr, 114 36 Stockholm/ SWEDEN / ORG: 556655-3052 / HAPPY BOOKS FOR HAPPY PEOPLE