Alcadon AB

Upptäck nya MicroScanner PoE från Fluke Networks

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2019 10:00 CEST

Med hjälp av MS PoE instrumentet kan man säkerställa att länken är rätt kopplad, har rätt längd och att Power over Ethernet (POE) fungerar enligt gängse standarder.

• PoE Verifiering - Definierar PoE klassen (0-8) från 802.3at, .3af och .3bt och spänningen från den anslutna switchen.
  • Avkänning av switchen - Visar nätverksväxelhastigheter upp till 10G.
  • Visar kabellängd, kopplingar, kabel-ID och avstånd till felet. Hitta och spåra kabel eller kabelpar med Intellitone digital och analog avkänning med Intellitone-sond som säljs separat.

Används tillsammans med Microscanner T PoE Remote Identifiers för att snabbt bestämma nätverkslayouten.

Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken och det egna varumärket ECS, European Cabling Systems. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare. Alcadon har cirka 65 anställda och huvudkontor i Stockholm.