Upstream AB

Upstream anställer ny VD

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 09:45 CET

Patrik Erlandsson har anställts som VD hos svenska Upstream för att driva företagets framtida tillväxt. Patrik var tidigare VD hos Sharp Center Stockholm.

”Upstream är pionjärer inom mjukvara och har bland annat drivit på utvecklingen av ”managed it services” i Norden med fokus på it–infrastruktur och it-automatisering. Nu ska företaget ta nästa steg på tillväxtresan och Patrik kommer att bli en utmärkt ledare, säger grundaren och ägaren George Brontén.”

George har varit VD för Upstream sedan starten 1998. Nu tar George en plats i styrelsen för att bidra till företagets övergripande strategier och fokusera på internationalisering av företagets egenutvecklade produkt Membrain som hjälper företag att effektivisera sina försäljningsorganisationer.

”Patrik har en spännande bakgrund från kopieringsbranschen som över åren närmat sig it-branschen. När gränserna mellan branscher suddas ut ser vi att it-driftsbolagen traditionellt sett varit teknik- och kunskapsfokuserade och referenssäljande medan kopieringsbranschen och telekom fokuserat mer på produkt- och tjänstepaketeringar samt uppsökande försäljning.”, säger Thomas Rogalin, Upstreams styrelseordförande.

”Jag är väldigt taggad och det ska bli otroligt spännande att utveckla Upstream till nya höjder. Vi har produkterna, kompetensen och infrastrukturen för att lyckas.”, säger Patrik Erlandsson.

För mer information, kontakta:

George Brontén, 070-924 99 95, george@upstream.se
Patrik Erlandsson, 076-771 17 04, patrik@upstream.se

Upstream hjälper företag att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.