Upstream AB

Upstream introducerar ny styrelse

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2013 13:55 CEST

Upstream har sedan starten 1998 varit präglat av framåtanda och en ambition att gå mot mainstream för att hitta de vassaste IT-lösningarna. Tidigare har verksamheten fått stöd av en advisory board i viktiga frågor och verksamhetsutveckling. För att säkerställa företagets framtida tillväxtplaner och hantera den ökade efterfrågan av företagets produkter, omformas nu denna advisory board till en styrelse, där Thomas Rogalin får rollen som ordförande.

”Upstream är ett entreprenörsbolag som har kommit långt i sin utveckling”, säger Thomas Rogalin. ”Vår ambition med styrelsen är naturligtvis att ta steget till nästa nivå vad det gäller tillväxt och lönsamhet. Med en formell styrelse får vi även en skarpare och tydligare relation mellan ägaren tillika entreprenören och de externa ledamöterna, där vi kan ställa ömsesidiga krav på varandra. Jag ser mycket fram emot vårt tajtare, gemensamma arbete.

Upstreams VD George Brontén säger om beslutet:
"Ett tydligare ledningsarbete blir viktigare i takt med att Upstream växer. Thomas Rogalin känner företaget mycket väl och det gläder mig att han håller i ordförandeskapet. Thomas erfarenhet att bygga ett miljardbolag, tillsammans med Christoffer Krokstedts kunskaper om it-branschen och modern marknadsföring, skapar goda förutsättningar för framtiden."

Upstreams styrelse representeras, förutom av George Brontén och Thomas Rogalin, även av Christoffer Krokstedt som är VD och grundare av kommunikationsbyrån Inclusion och har 25 års erfarenhet från it-branschen med ledande sälj- och marknadsroller på företag som HP, Dell och Atea.

Upstream hjälper företag att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.