Upstream AB

Upstream lanserar MailStore i Norden

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 14:31 CEST

Så här säger Upstreams VD och grundare, George Brontén, om samarbetet:

”Vi lever i en alltmer digital värld och för de flesta företag är e-post den primära kommunikationskanalen internt och med kunder. Rädslan över att förlora viktig e-post gör att många spar för mycket information (datamängderna ökar markant). Och ibland raderar vi meddelanden som vi enligt lag måste spara i 10 år (exempelvis orderunderlag via e-post). Vi ser därför att behovet för e-postarkivering växer. Med ljus och lykta har vi hittat Mailstore som vi anser är en fantastisk lösning som passar våra kunder och återförsäljare. Oavsett vilket e-postsystem som de använder.”

Varför är e-postarkivering intressant?

Många använder sina brevlådor som informationsarkiv, vilket skapar huvudvärk för it-avdelningar. Med Mailstore arkiveras all e-post separat på ett effektivt sätt, vilket spar plats på e-postservern, ökar prestanda för användarna och snabbar upp backuprutiner. Ett tryggt e-postarkiv ger en extra trygghet för de företag som väljer externa molntjänster för sin e-post. Deras affärskritiska e-post finns alltid i arkivet även om molntjänsten skulle sluta fungera eller helt försvinna från marknaden.

”Mailstore ger återförsäljare och systemintegratörer möjlighet att erbjuda ytterligare säkerhet och trygghet, både för molnbaserade e-posttjänster och lokala e-postservrar. Mailstore är också ett utmärkt verktyg när man behöver byta e-postplattform. Vi ser ett ökat intresse att flytta till MDaemon eller motsvarande molntjänster nu när Microsoft meddelat att man slutar sälja sin populära Small Business Server, säger Joakim Laiho, försäljningschef hos Upstream.

Upstream säljer sedan tidigare kommunikationsplattformen MDaemon, som också stöds av Mailstore och utgör därmed ett perfekt komplement för de tusentals kunder som använder MDaemon-plattformen i Norden.

”Vi väger många kriterier när vi väljer regionella partners, särskilt när det gäller hela Skandinavien som är en viktig marknad för oss”, säger Heinz B. Wietfeld, Global Sales Director på Mailstore Software. ”En stor förståelse för e-postmarknaden, ett brett partnernätverk och fokus på kundservice är viktiga förutsättningar. Endast på detta sätt kan vi säkerställa att Mailstores höga krav på kvalitet upprätthålls. Vi är mycket nöjda att vi slutit en långsiktig affärsuppgörelse med Upstream vars team redan bevisat sin expertis inom detta område med sina framgångar med MDaemon.”

Upstream hjälper företag att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.