Upstream AB

Upstream satsar mer på färre

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 10:06 CET

Den nordiska mjukvarudistributören Upstream Software gör förändringar i partnerprogrammet för att prioritera säljfokuserade partners med öppenhet för nytänk och innovation. Det nya programmet kommer att omfatta runt 350 partners i Norden efter att samarbetet med ca 250 partners sagts upp.

”Vi kommer att fokusera på partners som förstår och delar vårt tankesätt och koncept. IT-konsulter och systemintegratörer som erbjuder helhetslösningar för kommunikation och IT-säkerhet är vår målgrupp”, säger Walter Haney, partneransvarig hos Upstream.

Om Upstream
Upstream söker upp programvaror för internetkommunikation och IT-säkerhet från tillverkare som vågar utmana marknadsledarna med innovation och idérikedom. Lösningarna säljs genom återförsäljare i de nordiska länderna. Upstream har introducerat flera utländska och inhemska tillverkares mjukvaror på den nordiska marknaden, inklusive e-post- & samarbetsplattformen MDaemon från Alt-N Technologies och säkerhetsskannern Retina från eEye Digital Security.
Företaget är privatägt, grundades 1996 och har sitt säte i Stockholm.

Upstream AB
Walter Haney. partneransvarig