Upstream AB

Upstreams säljteam växer

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2013 15:07 CEST

Efterfrågan på it-automatisering fortsätter att öka, och Upstream förstärker därför sitt säljteam med ännu en medarbetare. Nyanställda Henrik Bergbäck har varit verksam i it-branschen sedan slutet av 90-talet, både på leverantörs- och återförsäljarsidan, och har gedigen säljerfarenhet från företag som Symantec och IBM. På Upstream kommer Henrik att arbeta som Key Account Manager, med fokus på större företag och återförsäljare i hela Norden.

Försäljningschef Joakim Laiho säger följande om nyrekryteringen: ”Vi ser en stadig ökning av efterfrågan på de produkter vi distribuerar. Vi är väldigt stolta över att ha rekryterat Henrik – han kommer att bli en viktig resurs i vårt arbete att få ut produkterna på marknaden. Han tillför också mycket erfarenhet och kompetens från närliggande branscher, vilket vi ser som en stor tillgång.”

Upstream hjälper företag att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.